Veelgestelde Vragen

RESTAURANT

Moet ik reserveren?

Reserveren is niet verplicht, maar wordt wel aanbevolen. Zeker in de weekenden en met mooi weer kan het erg druk zijn bij Lake House.

Corona: Ten tijde van corona maatregelen is het verplicht te reserveren voor ons restaurant. Voor het terras is reserveren niet verplicht maar wel mogelijk.

Hoe kan ik reserveren?

Wij nemen reserveringen aan via onze website tot 8 personen (zie het reserveringsformulier rechts onderaan elke pagina), per telefoon (010 223 53 81) of per e-mail (reserveringen@lakehouserotterdam.nl). Uiteraard is het ook mogelijk in ons restaurant voor een andere datum te reserveren. Het is tevens mogelijk om te reserveren via Google of The Fork.

Wij nemen geen reserveringen aan via Facebook, Instagram of andere sociale media. Dit doen wij niet om het overzicht zo goed mogelijk te kunnen bewaren. Op hele drukke dagen kunnen wij niet garanderen alle social media bij te kunnen houden. Ons reserveringssysteem via de website geeft altijd de juiste beschikbaarheid aan.

Het is tot 8 personen mogelijk om te reserveren via onze site. I.v.m. beschikbaarheid en plaatsingen vragen wij groepen vanaf 9 personen en groter om te bellen of een reservering per e-mail te plaatsen.

Kan ik bij mooi weer een tafel voor het terras reserveren?

Bij mooi weer zit je natuurlijk het liefste op het zonnigste terras van de regio! Daarom hebben we het mogelijk gemaakt te reserveren voor het terras. Dit kun je aangeven bij het maken van je reservering.

Ik ben met een groep van meer dan 20 personen, kan ik bij jullie terecht?

In het restaurant plaatsen wij groepen tot maximaal 20 personen, grotere groepen kunnen bij ons terecht in de Private Room of onze grotere Party Room. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze hostessen via reserveringen@lakehouserotterdam.nl

Kunnen jullie iets extra’s doen bij een verjaardag of feestelijke gebeurtenis?

Zeker! We kunnen de reservering uitbreiden met ballonnen op tafel (€7,50), een speciaal welkomstdrankje of zetten alvast de champagne voor je koud!

Mogen wij de tafel versieren?

Jazeker. Zolang andere gasten hier geen overlast van onder vinden en de spullen goed op te ruimen zijn, mag u de tafel zelf extra versieren. In overleg kunt u 15 minuten voor uw reservering hiervoor langskomen om de tafel te versieren. Doordat het vaak erg druk is in ons restaurant versiert ons personeel geen tafels, m.u.v. de feestelijke ballonnen.

Krijgen wij als groep korting bij Lake House Rotterdam?

Wij werken niet met groepskortingen.

Is mijn hond welkom bij jullie?

Absoluut. Mits schoon en droog zijn honden tot 17:00 van harte welkom in ons lounge gedeelte, en de gehele dag op ons terras. Bij aanvang van ons diner zijn honden helaas niet meer toegestaan. Geleidehonden zijn de gehele dag in het restaurant welkom.

Mag ik een tafel aan het raam?

Bij het maken van de reservering kunt u een voorkeur doorgeven en doen wij hier ons uiterste best voor. Helaas kunnen wij geen specifieke tafels garanderen bij het maken van een reservering. Er komen dagelijks veel reserveringen binnen, waardoor wij niet aan ieders voorkeur kunnen voldoen.

Is er een minder valide ingang aanwezig?

Ons restaurant, het terras en de feest zaal zijn voor minder valide toegankelijk via de normale ingang.

Hoe kan ik bij jullie betalen?

Er kan bij Lake House Rotterdam betaald worden met cash, pin, VISA en Mastercard.

Accepteren jullie ook cadeaukaarten?

Buiten onze eigen Lake House Cadeaubon accepteren wij momenteel geen cadeaukaarten.

ALGEMEEN

Waar is het toilet?

Direct naast onze ingang bevindt zich het ‘All Gender’ toilet.

Is er een minder valide toilet aanwezig?

Is er een minder valide toilet aanwezig?

Waar kunnen we parkeren, en wat zijn de kosten?

Direct voor Lake House Rotterdam bevindt zich de Muizenplaats, welke beschikt over zo’n 90 parkeerplaatsen. Nabij Lake House bevindt zich de Konijnenplaats, met ongeveer 60 parkeerplaatsen. Alle parkeerplaatsen in het Bergse Bos zijn gratis.

Is het mogelijk een parkeerplaats te reserveren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk (behalve voor de bruidsauto van bruidsparen die bij Lake House trouwen).

De parkeerplaats is helemaal vol. Wat nu?

Op minder dan 200 meter rijden en slechts 1 minuut lopen van Lake House bevindt zich de Konijnenplaats, waar extra parkeerplekken zijn. Er staan speciale Lake House borden die de route aangeven. Voorkom een boete en parkeer alleen in de daarvoor bestemde vakken.

Is er een minder valide parkeerplaats?

Jazeker. Wij beschikken over 6 minder valide plekken rondom het paviljoen. Deze parkeerplaatsen zijn eveneens gratis maar alleen te gebruiken met de juiste parkeervergunning. Zonder parkeervergunning voor invaliden riskeert u een boete van €370.

Hoe kom ik op het terras?

Bij mooi weer kunt u direct het terras op lopen via het pad naast de entree, onze hostessen wachten u op. Bij minder mooi weer kunt u via onze normale ingang door het restaurant het terras op.

Waarom werken jullie met aanbetalingen?

Op sommige reserveringen vragen wij een aanbetaling, beter bekend als een ticket. Dit doen wij om no-shows tegen te gaan, en vragen wij alleen op bijzondere aangelegenheden waarbij wij gericht inkopen op het aantal reserveringen, zoals onze dinnershow LAKES of ons wekelijkse ontbijt. Aanbetalingen worden uiteraard verrekend met de eind rekening.

Hoe kan ik online betalen?

Via ons reserveringssysteem kun je betalen met iDeal, Creditcard, PayPal en ApplePay.

Ik wil graag iemand een diner bij Lake House cadeau geven. Kan dit?

Natuurlijk! Wij hebben onze eigen Lake House cadeaubon, welke verkrijgbaar is bij de hostessen in ons restaurant. De cadeaubon is beschikbaar voor bedragen vanaf €30 of hoger en is twee jaar geldig. Niet gebruikt tegoed op de bon blijft geldig voor een volgend bezoek.

Ik ben iets bij jullie verloren!

Geen paniek; check even onze Gevonden Voorwerpen of jouw voorwerp er tussen staat.

Ik sta op jullie website / social media…

Bezoekers van de Lake House Rotterdam gaan automatisch akkoord met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in relatie tot fotografie en film. Indien u bezwaar in wilt dienen tegen een geplaatste foto of video waarin u te zien bent kunt u contact met ons opnemen via info@lakehouserotterdam.nl, wij zullen de foto dan op uw verzoek verwijderen.

Kan ik met een Felyx bij jullie langskomen?

Zeker! Lake House is een officiele Felyx parkeer locatie dus je kunt met de scooter naar ons toe komen en de scooter bij ons parkeren.

Trouwen

Wij gaan trouwen! Hoe komen we met jullie in contact?

Wat leuk, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Via de pagina Trouwen op onze site is alle informatie te vinden over trouwen bij Lake House, en hier kunnen jullie tevens met ons in contact komen.

Wat zijn de globale kosten voor een bruiloft?

Dat is volkomen afhankelijk van jullie wensen, dus daar kunnen we moeilijk een precies antwoord opgeven. Op de pagina Trouwen vindt je onze trouwbrochure, waar de belangrijkste prijzen in mee zijn genomen. Hier kunnen jullie dus zelf al een goed beeld creëren aan de hand van jullie wensen.

Wij willen buiten trouwen. Is dit mogelijk?

Zeker, naast onze feestzaal hebben jullie de beschikking over een privé terras (vanaf de buitenbar zetten wij het terras voor jullie af) en tuin. We gaan altijd uit van het mooi weer scenario waarin jullie buiten zullen trouwen. Mocht dit jullie wens niet zijn, of laat het weer het niet toe, dan verplaatsen we naar binnen volgens ons samen opgestelde slecht weer plan.

Wij willen buiten dineren. Is dit mogelijk?

Afhankelijk van jullie wensen voor het diner zijn er verschillende mogelijkheden om buiten te dineren, van Italiaanse Tafel tot BBQ en van sitdown naar walking dinner. Alles wat binnen kan, kan ook buiten!

Wij willen het feest naar buiten verplaatsen. Is dit mogelijk?

De ceremonie, receptie en het diner kunnen zeer zeker buiten plaats vinden. Voor het feest zijn wij echter gebonden aan geluidsregels in de open lucht, i.v.m. de dieren in het bos. Afhankelijk van jullie wensen kan er in overleg gekeken worden naar de mogelijkheden, maar in principe is het feest altijd binnen.

Wij willen zelf decoreren. Mag dit?

Dat is geen probleem, maar hier zitten wel een paar spelregels aan vast. Deze kun je vinden in onze trouwbrochure.

Wij willen eigen catering verzorgen, is dit mogelijk?

Nee, dit is niet mogelijk.

Er moeten goederen geleverd worden. Zijn hier regels voor?

Ja. Wij hebben een aantal voorkeurs partners & leveranciers, waar wij veelvuldig mee samen werken en waar de ‘spelregels’ duidelijk bekend zijn. Mochten jullie liever met een eigen partij samen werken, dan is dit geen enkel probleem. De spelregels voor het aanleveren van goederen zijn te vinden in onze trouwbrochure.

Is er een minder valide ingang aanwezig?

Ja, net als onze algemene ingang is de ingang naar onze zaal geschikt voor minder validen.

Is er een minder valide toilet aanwezig?

Ja, ons toilet is geschikt voor minder validen.

Is er een minder valide parkeerplaats aanwezig?

Ja, direct voor de ingang van de zaal zijn twee minder validen plekken aanwezig, speciaal bedoeld voor de gasten in de zaal.

Waar kunnen wij de trouwauto kwijt?

Naast de twee minder validen plekken voor de zaal is voldoende ruimte om de trouw auto te parkeren.

Werken bij…

Waar vind ik jullie vacatures?

Is de vacature voor … al ingevuld?

Als de vacature nog online staat is deze nog niet ingevuld. Is de vacature niet meer te vinden online, dan is deze ofwel ingevuld ofwel zitten we in de afrondende fase.

Nemen jullie ook mensen zonder horeca ervaring aan?

Je hoeft niet voor elke vacature ervaring te hebben, als je geen ervaring nodig hebt staat dit in de vacature tekst vermeld.

Is mijn sollicitatie binnen gekomen?

Als je via het formulier op de vacature pagina hebt gesolliciteerd, heb je een bevestiging gezien dan wel ontvangen. Heb je die niet gezien of ontvangen? Bel dan even naar 010 223 53 81, dan kunnen we het voor je controleren.

Ik heb onlangs gesolliciteerd, waarom heb ik nog niks gehoord?

Het is ons streven om binnen 10 werkdagen te reageren op alle sollicitaties. Of we je nu wel of niet willen uitnodigen voor een gesprek, het is ons streven altijd iets te laten horen. Heb je na 10 werkdagen nog niks gehoord? Stuur dan even een mailtje naar info@lakehouserotterdam.nl of bel 010 223 53 81.

Bieden jullie stageplekken aan?

Ja, wij bieden als erkend Leer Werkbedrijf ook stageplekken aan. Deze zijn te vinden tussen onze vacatures maar je kunt ook vrijblijvend een mailtje sturen naar info@lakehouserotterdam.nl.

Welk niveau stageplekken bieden jullie aan?

Wij starten in principe vanaf niveau 2. Bij de vacature tekst staat vermeld welk niveau wij vragen.

Ik heb een vacature gezien die mij aansprak. Hoe kan ik het beste solliciteren?

Via de vacature pagina kan je het online formulier gelijk invullen. Wij gaan vervolgens met je sollicitatie aan de slag. Je mag ook je motivatie brief en CV mailen naar info@lakehouserotterdam.nl.